پارچه مبلی که باعث اخراج کارمندش شد

پارچه اثاثه یا لوازم داخلی یک مبل یا صندلی جدید یک سرمایه گذاری بزرگ است—شما نمی خواهید چند ماه پس از رسیدن این قطعه به درب منزلتان، آن را دوباره حدس بزنید.

مواد اشتباهی را انتخاب کنید و متوجه خواهید شد که در حال مبارزه با گیره ها و لکه ها هستید. در رنگ یا الگوی آن اشتباه کنید و کل اتاق آسیب می بیند (وگرنه برای اینکه قطعه را دوباره روکش کنید، پر می شوید).

بنابراین قبل از انتخاب پارچه مبلی جدید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه چیزی را از نظر دوام، راحتی و سبک باید در نظر بگیرید. در اینجا نحوه انتخاب پارچه ای که سال ها از زندگی با آن خوشحال خواهید شد را به صفر برسانید.

پارچه

به هر حال اثاثه یا لوازم داخلی چیست؟
اثاثه یا لوازم داخلی موادی هستند – که شامل پارچه، لایی، تار و فنر است – که پوشش نرم صندلی ها، مبل ها و سایر مبلمان را تشکیل می دهند. این روند در قرون وسطی آغاز شد و در قرون 17، 18 و 19 محبوبیت یافت. در طول سال ها، مواد متنوعی از یونجه گرفته تا موی اسب و پشم مورد استفاده قرار گرفته است. وسایل روکش مدرن از فنرهای فلزی و فوم برای دوام بیشتر استفاده می کنند. در حالی که ممکن است مواد داخلی قابل مشاهده نباشند، اما تفاوت زیادی در راحت بودن قطعه ایجاد می کنند. و اگرچه پارچه را همیشه می توان تغییر داد – و ممکن است نیاز باشد، بسته به سایش و پارگی، – انتخاب لایه های داخلی با کیفیت بالا کمک می کند تا مطمئن شوید که این قطعه برای سال های آینده دوام خواهد داشت.

انواع مختلفی از بافت پارچه وجود دارد. متداول ترین آنها عبارتند از: پارچه جناغی، دنده، ساده، آکسفورد، سبد، ساتن، پرز نتراشیده، بافت شنل، دوبی، پرز برش، دوتایی، لنو و ژاکارد. در واقع تعداد زیادی پارچه مختلف وجود دارد که در ابتدا به دلیل اهداف مختلف ساخته می شوند.

همچنین آنها می توانند به تعیین دقیق دوام لباس های خاص کمک کنند. تشخیص اینکه کدام نوع بافت برای یک نوع لباس خاص بهتر عمل می کند، می تواند از داشتن محصول نهایی که به راحتی فرسوده می شود جلوگیری کند.