فوم سقفی سیرجان که باعث بمب شادی در منازل می شود

امروزه، بیشتر مواد فوم سقفی سیرجان از مواد کف‌ساز استفاده می‌کنند که از کلروفلوروکربن‌ها (CFC) یا هیدروکلرو فلوئوروکربن‌ها (HCFCs) استفاده نمی‌کنند، که برای لایه ازن زمین مضر هستند.

دو نوع عایق فوم در محل وجود دارد: سلول بسته و سلول باز. هر دو معمولا با پلی اورتان ساخته می شوند. با فوم سلول بسته، سلول های با چگالی بالا بسته می شوند و با گازی پر می شوند که به فوم کمک می کند تا فضاهای اطراف آن را پر کند. سلول های فوم سلول باز آنقدر متراکم نیستند و با هوا پر شده اند که به عایق بافت اسفنجی می دهد.

نوع عایق که باید انتخاب کنید بستگی به نحوه استفاده از آن و بودجه شما دارد. در حالی که فوم سلول بسته دارای R-value بیشتری است و مقاومت قوی تری در برابر رطوبت و نشت هوا ایجاد می کند، مواد نیز بسیار متراکم تر و گران تر هستند.

فوم سلول باز سبک تر و ارزان تر است، اما نباید در زیر سطح زمین که بتواند آب را جذب کند، استفاده شود. با یک نصاب حرفه ای عایق مشورت کنید تا تصمیم بگیرید کدام نوع عایق برای شما مناسب است.

فوم

سایر مواد عایق فوم موجود عبارتند از:

برخی از انواع کمتر رایج عبارتند از فوم Icynene و فوم Tripolymer. فوم Icynene را می توان اسپری یا تزریق کرد که باعث می شود همه کاره ترین فوم باشد.

همچنین مقاومت خوبی در برابر نفوذ هوا و آب دارد. فوم تری پلیمر – یک فوم محلول در آب – به داخل حفره های دیواره تزریق می شود. مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش و نفوذ هوا دارد.

نصب و راه اندازی
عایق فوم مایع – همراه با یک عامل کف کننده – می تواند با استفاده از ظروف اسپری کوچک یا در مقادیر بیشتر به عنوان یک محصول تحت فشار (در محل فوم) استفاده شود.

هر دو نوع منبسط و سفت می شوند که مخلوط خوب می شود. آنها همچنین با شکل حفره مطابقت دارند و آن را به طور کامل پر و مهر و موم می کنند.

فوم های مایع با پخت آهسته نیز موجود است. این فوم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از انبساط و پخت بر روی موانع جاری شوند و اغلب برای حفره‌های خالی دیوار در ساختمان‌های موجود استفاده می‌شوند.

مواد کف مایع نیز وجود دارد که می توان آنها را از ظرف ریخت.

نصب اکثر انواع عایق فوم مایع نیاز به تجهیزات و گواهینامه خاصی دارد و فقط باید توسط نصابان مجرب انجام شود. پس از نصب، یک مانع حرارتی تایید شده برابر با مقاومت در برابر آتش با تخته گچی نیم اینچی باید تمام مواد فوم را پوشش دهد.

همچنین، برخی از قوانین ساختمانی عایق فوم پاشیده شده را به عنوان یک مانع بخار نمی شناسند، بنابراین نصب ممکن است به یک کندکننده بخار اضافی نیاز داشته باشد.

محصولات عایق فوم و نصب آن معمولاً بیشتر از عایق های batt سنتی هزینه دارند. با این حال، عایق فوم دارای مقادیر R بالاتری است و یک مانع هوا را تشکیل می‌دهد، که می‌تواند برخی از هزینه‌ها و وظایف دیگر مرتبط با هوازدگی خانه، مانند درزبندی، استفاده از پوشش خانگی و مانع بخار، و چسباندن اتصالات را از بین ببرد.

هنگام ساخت یک خانه جدید، این نوع عایق همچنین می تواند به کاهش زمان ساخت و تعداد پیمانکاران متخصص کمک کند که باعث صرفه جویی در هزینه می شود.