فرش دستباف نایین 4 متری را ملکه الزابت خریداری کرد

قالیچه های هریز که به نام سراپیس نیز شناخته می شوند، از معروف ترین قالی های ایران هستند. این قالی‌های ایرانی از مرکز اصلی قالی‌بافی هریز می‌آیند و اغلب دارای مدالیون‌های هندسی بزرگ هستند.
از معروف ترین فرش های ایرانی در سراسر جهان از شهر تبریز در شمال غربی ایران و فرش دستباف نایین 4 متری است. این فرش‌های مجلل، شیک و عمدتاً ابریشمی به‌خاطر نقش‌ها و سبک‌های ظریف و ظریف ایرانی‌شان معروف هستند. قالی‌ها و قالی‌ها یک زبان هستند. آنها از طریق تارها و پودهای فراوانشان با ما صحبت می کنند، و برای کسانی که می دانند چگونه گوش کنند، این یک داستان باشکوه از عشق و استقامت یا یک زمان بسیار طولانی است.

به محض اینکه انسان ها مستقر شدند و زندگی در خارج از غارها را آغاز کردند، باید به فکر خلق چیزی افتاده باشند که بتوانند روی زمین بگذارند و روی آن بنشینند.

 

این ممکن است دلایل زیادی داشته باشد مانند راحت تر شدن در یک مکان، داشتن مکانی کمی تمیزتر از سایر قسمت های خانه که در آن به راحتی می توانند غذا بخورند یا بخوابند. همچنین ممکن است در گرم نگه داشتن آن ها در شب ها و در فصول سرد بسیار کمک کرده باشد.

کدام یک از این دلایل درست است، یا اینکه همه آنها به طور کلی قابل اجرا هستند، نتیجه یکسان است. انسانها شروع به فکر کردن به این کردند که چه چیزی در محیط اطرافشان وجود دارد که می توان از آن برای خلق چیزی استفاده کرد، و آن چیزی راه طولانی را طی کرده است تا به آنچه امروز است، یک فرش تبدیل شود. این امر اجتناب ناپذیر است که در میان بسیاری از کشورهای جهان، تقریباً در کشورهای همسایه مانند ایران، هند، ترکیه، نپال، افغانستان، پاکستان و چین است.

ین کشورها در جهان با نام «کمربند قالیچه» شناخته می شوند، هر کدام داستان های خاص خود را برای گفتن دارند.