خرما صارم بهبهان موجب پر شدن صورت می شود

این خرماها نیمه خشک هستند و رطوبت آن حدود 15 درصد است. طعم بی نظیری دارد. پوست خرما صارم بهبهان نازک است. خرمای پیارم نوعی قند دارد که برای افراد دیابتی قابل قبول است. کیفیت این خرماها نسبت به کشورهای دیگر مانند مدجول آمریکایی بسیار بهتر است.

درختان خرما برای رشد و گسترش ریشه‌هایشان به فضایی نیاز دارند که به آنها کمک می‌کند تا آب‌های سطحی را جمع‌آوری کنند. درختان خرما نر و ماده وجود دارد و فقط ماده ها میوه می دهند.

ما خرمای پیاروم را در گریدهای “الف”، “معمولی” و “ب” تولید می کنیم. زمان برداشت اواسط شهریور است.

خرمای کبکاب به صورت خرمای درشت، بافتی شیرین و مخملی نرم و طعم لذیذ دارد. اینها در شهرستان دشتستان استان بوشهر و منطقه فارس در ایران رشد می کنند. خرما کبکاب خرمای بسیار مناسبی برای مصارف صنعتی است.

همچنین برای مصرف مستقیم استفاده می شود. خرما کبکاب شهدى و نرم است و در صنايع غذايي و نانوايي کاربرد فراوان دارد. رنگ این واریته سیاه و قهوه ای به صورت هسته دار یا بدون هسته است. زمان برداشت این خرما (خرمای کبکاب) در مهرماه است. رطوبت این رقم خرما زیر 18 درصد است. ضمنا تولید سالانه این خرما حدود 50000 تن است.

خرما در درختان خرما به صورت خوشه های کوچک رشد می کند. نام خرما از کلمه یونانی daktulos به معنای انگشتان گرفته شده است.

نخل خرما درخت خرمایی بلندی است که دارای خوشه‌هایی از خرما است که بومی غرب آسیا و شمال آفریقا است. نام علمی نخل خرما Phoenix dactylifera است. نخل خرما تا 75 فوت رشد می کند و می تواند 100 سال عمر کند.