تولید صنعتی شیر بدون لاکتوز مانیزان

تولید صنعتی شیر کم چرب مانیزان برای افرادی که با هضم قند لاکتوز موجود در شیر مشکل دارند است، این نوع از شیر تمام خواص شیر معمولی را دارد و بدون مواد نگهدارنده تولید میشود.
به قند طبیعی موجود در شیر لاکتوز میگویند. هستند افرادی که دستگاه گوارش، روده و معده آنها به قتد شیر حساس است و در هنگام مصرف شیر دچار اختلالات گوارشی، دل درد و دلپیچه میشوند. برای این افراد کارخانجات تولید کننده محصولات لبنیاتی قند موجود در شیر را که لاکتوز نام دارد از شیر جدا مکنند،
شیر کم چرب و شیر بدون لاکتوز
شیر کم چرب با شیر بدون لاکتوز تفاوت دارد اگر چه شیر بدون لاکتوز میتواند از نوع کم چرب هم باشد. شیر بدون لاکتوز برای افرادی است که حساسیت روده ای دارند و برای این افراد شیر پرچرب بدون لاکتوز مفید تر است زیرا چربی موجود در شیر میتواند از حساسیت بدن به لاکتوز بکاهد. اما افرادی که چربی خون دارند باید از نوع شیر کم چرب بدون لاکتوز استفاده کنند تا چربی خون خود را کنترل کنند.

چرا شیر یدون لاکتوز شیرین است؟
اگر دقت کرده باشید شیر بدون لاکتوز نسبت به شیر معمولی طعمی شیرین تر دارد، دلیل این امر این است که برای شکستن لاکتوز موجود در شیر از آنزیمی به نام لاکتاز استفاده میکنند. لاکتاز قند لاکنور را میشکند و به گلوکز تبدیل میکند، برای همین است که طعم واقعی قند در شیر آزاد میشود و مزه شیر را شیرین میکند.
شیر یدون لاکتوز مانیزان در دو نوع کم چرب و پر چرب تولید میشود، استفاده از شیر نازه و خالص همراه با حفظ تمام املاح و پروتئین های موجود در شیر از ویژگیهای شیر مانیزان است. کارخانه مانیزان محصولات خود را تحت نظارت متخصصین و کارشناسان تغذیه ای تولید میکند و حفظ کیفیت شیر به همراه طعم خوب و تازه، از خصوصیات محصولات این کارحانه است.

منبع: فروشگاه لبنیات ایران