با خوردن گوجه فرنگی سیاه هرگز دندان های خراب نخواهید داشت

گوجه فرنگی سیاه نوعی توت گوشتی با اندازه ها و رنگ های مختلف است این میوه عمدتاً از آب (بیش از 90٪) با پروتئین یا چربی بسیار کمی و حدود 3٪ کربوهیدرات (گلوکز و فروکتوز) تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که بسترهای معدنی مانند پشم سنگ و پرلیت به مقادیر زیادی انرژی برای تولید نیاز دارند و زیست تخریب پذیر نیستند و در نتیجه پایداری آنها نسبت به سایر بسترها کمتر است.

ذغال سنگ نارس زیرلایه دیگری است که در هنگام استفاده برای کشت محصولات ناپایدار شناخته شده است.

برداشت ذغال سنگ نارس اثرات منفی بر اکوسیستم های تالاب دارد، از جمله از بین رفتن باتلاق های ذغال سنگ نارس که نقش عمده ای به عنوان غرق کربن دارند.

تحقیقات در حال حاضر بر روی استفاده از بسترهای پایدار مانند الیاف چوب، پوست، یا محصولات زائد بازیافت شده از صنایع برای کشت پایدار گوجه فرنگی و سایر محصولات متمرکز شده است.

یک اصلاحیه در حال رشد پایدار در حال بررسی کیتین و کیتوزان است که محصولات زائد صنعت صدف هستند.

مطالعاتی برای ارزیابی مزایای بالقوه این محصولات زائد بر تولید محصولات مختلف انجام شده است.

مطالعه‌ای در سال 2004 افزایش تقریبی 20 درصدی عملکرد را برای دو مورد از سه آزمایش گوجه‌فرنگی با کیتوزان اعمال شده روی خاک و برگ‌ها به صورت محلول‌های 2.5-5 میلی‌لیتر در لیتر مشاهده کرد.

در هر سه آزمایش گوجه‌فرنگی، استفاده از کیتوزان منجر به کنترل قابل‌توجه سفیدک پودری شد، قارچی که گیاه را ضعیف می‌کند و باعث می‌شود میوه زودرس برسد.

برداشت معمول گوجه فرنگی در مرحله سبز بالغ برای رسیدن در ترانزیت است و این می تواند بر سطوح آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن که در طول رسیدن سنتز می شوند تأثیر بگذارد.

با این حال، بر خلاف کاروتنوئیدها مانند لیکوپن و بتا کاروتن، سطوح ویتامین C گوجه فرنگی در گوجه فرنگی هایی که در مرحله کاملا رسیده چیده شده اند در مقایسه با آنهایی که در مرحله سبز بالغ چیده شده و از تاک رسیده اند کمتر گزارش شده است

میوه گوجه‌فرنگی دارای یک پریکارپ است که شامل یک لایه بیرونی از اگزوکارپ و لایه‌های داخلی مزوکارپ و اندوکارپ است. اگزوکارپ میوه (اپیدرم) از یک کوتیکول نازک بدون روزنه تشکیل شده است که محتوای فنلی آن در طول رشد میوه افزایش می یابد.